1e dag Auckland - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu 1e dag Auckland - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

1e dag Auckland

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

14 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland Island

Na een goede nachtrust en een warme douche zijn wij erop uit getrokken om de stad te verkennen.
De zon schijnt en er is een stralend blauwe lucht met af en toe een wolkje, heerlijk! En dan te bedenken dat het gewoon november is.
Vandaag zijn wij naar Albert park geweest.

Dit park bevind zich midden in het centrum van Auckland.
Er staan veel verschillende bomen. Zo heb je palmbomen maar ook bomen met een stuk over 5 vertakkingen vanuit de stam, een heel mooi gezicht.
Net zoals in Nederland groeien hier gewoon madeliefjes en boterbloemen. Daarnaast zijn er talloze gekleurde bloemen te zien waar ik de naam niet van weet.
Het wemelt er van de musjes, duiven en merels. Her en der lopen er ook eenden rond.
Het is er vrij groot. Je kunt er uren wandelen, rondhangen en lezen.
Het is druk in het park. Er zijn gezinnen, studenten, koppels en natuurlijk toeristen.
Wat leuk is dat je hier boeken kunt lenen. Deze zijn dan ook in de bomen, op de bankjes en op verschillende standbeelden te vinden. Een aantal daarvan zijn verpakt tegen de regen en er staan leuke teksten op zoals 'ik ben geen afval maar ik lig hier om gelezen te worden'.
Door het gehele park is er een soort van goot aangelegd dmv dakpannen. Creatief en tegelijk een grappig gezicht.
We hebben op ons gemakje door het park gewandeld en ons georiënteerd naar hotels of hostels voor overmorgen. We zijn van plan om een paar dagen in Auckland te verblijven.
Voordat we naar het park zijn gegaan hebben we geld op een simkaart gezet, deze simkaart kregen we bij de receptie van ons hotel.
Er staat nu 1GB internet op voor NZ$20,-
We gebruiken de sim voor onze iPad mini.
Voor morgen hebben we een hostel geboekt waar we een privé kamer hebben en voor maandag hebben we een kamer wat je moet delen met 2 anderen mensen.
De hotels zijn relatief duur en om geld te besparen zullen wij veel in hostels moeten overnachten waar je de slaapkamer en de badkamer met elkaar deelt. Met hoe meer mensen je de kamer deelt hoe goedkoper het per nacht is.

Het is erg druk in de stad omdat het hoogseizoen en weekend is.
Het centrum van Auckland is erg leuk.
Er is een gedeelte waar backpackers hun toevlucht vinden in hostels, barretjes en een gedeelte met winkels, winkelcentrums en restaurants.
Midden in het centrum staat een grote toren genaamd sky tower waar je vanaf kunt bungeejumpen. Deze toren is 328m hoog. Zou jij het durven?

We zijn naar de haven van Auckland gelopen, waar een groot cruiseschip lag.
We hebben wat rondgelopen en een poosje op een bankje gelegen. Op de achtergrond is live muziek van een piano te horen, wat een heerlijk gevoel gaf dat! Terwijl je in de zon ligt met uitzicht over de zee en met live muziek op de achtergrond. Het kan niet beter.

We hebben bij een informatiepunt een aantal gidsen en plattegronden meegenomen en informatie gevraagd over wat je allemaal kunt doen in Auckland.
Gidsen en plattegronden kun je trouwens overal in Auckland vinden. In de bussen, in hotel/hostels, café's, eettentjes en barretjes.
De mensen die hier wonen zijn erg vriendelijk en hartelijk.
Wij ontmoeten vandaag een Nederlands meisje wat stage loopt bij een hostel.

Ik houd het voor gezien en kruip er lekker in want de wekker is vroeg gezet voor morgen.
Tijdens het backpacken moet af en toe ook de wekker gezet worden.

Dikke zoenen en reisgroeten,

Ro&Jo

• 14 November 2015 - 12:43

Chantal:

Wauw! Dat klinkt goed! Stiekem ben ik een beetje jaloers hihi, maar ik zou zo'n avontuur nooit durven. Zoveel respect voor jullie lieverds. Ik volg jullie zoveel mogelijk.
    Geniet samen. Dikke kus

• 14 November 2015 - 12:59

Ineke:

Zo te lezen genieten jullie er goed van ,paar strubbelingen ,maar ach jullie komen er wel ,geniet er maar lekker van ,groetjes

• 14 November 2015 - 13:46

Tamara:

Wat een lekker begin al van jullie reis :)
    Klinkt fantastisch. Ben benieuwd naar de foto's en de verhalen die gaan volgen. Kan niet anders dan super leuk zijn hihi

• 14 November 2015 - 14:03

Nancy:

Wat fijn om te horen!! Ben stiekem jaloers hihi!
    Geniet ervan samen! Ik blijf trouw wachten op het volgende berichtje hihi!
    Dikke knuffel

• 14 November 2015 - 15:08

Magda:

Moppie bedankt voor t bericht weer jullie zijn op t juiste moment vertrokken hier is t nu brrr
    Ik volg jullie met de dag hihihi tot morgen weer xxx