Visit the zoo - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Visit the zoo - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Visit the zoo

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

15 November 2015 | Nieuw Zeeland, Mechanics Bay

Ons bezoekje vandaag deed ons denken aan een aantal familieleden/vrienden.
Wij zijn naar de dierentuin in Auckland geweest.
Het was bewolkt en er stond een frisse wind, maar dat mocht de pret niet drukken want Jolien had 1 missie en dat was de enige echte kiwi spotten!
Het is nog gelukt ook, al dan wel in gevangenschap.
De kiwi is een loopvogel en ongeveer even groot als een kip. Het heeft een spitse lange snavel en veren wat op haren lijken. Ze hebben geen staart en de kiwi die wij hebben gezien is bruin van kleur. Er zijn in totaal vier kiwi soorten.
Het zijn nachtdieren en zijn vrijwel blind, wel hebben ze een erg goed reukvermogen.
Het is een grappig beestje om te zien.
De kiwi komt alleen in Nieuw Zeeland voor en zijn een bedreigt diersoort. De oorspronkelijke inwoners van Nieuw Zeeland worden ook wel kiwi's genoemd.
We hebben veel mooie dieren gezien. Zoals de witte neushoorn, nijlpaard, giraf, zebra, leeuw, heel veel soorten vogels, verschillende aap soorten, de rode panda, stokstaartjes en nog veel meer.
Het is een mooie en grote dierentuin. Naast de vele dieren waren er ook geweldig mooie planten, bloemen en bomen te zien. We hebben er ruim 3 uur rondgelopen.
Na de dierentuin zijn we een hapje gaan eten en daarna naar ons hostel gegaan.

Voor morgen is er helaas regen voorspelt.
Morgen beslissen wij naar welke stad we onze reis gaan voortzetten. Zal dat met een auto, camper, de trein of bus zijn.
Jullie krijgen dit de volgende keer te horen.
De komende dagen verblijven wij nog in Auckland.

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 15 November 2015 - 10:32

Babette:

Leuk om dat allemaal te kunnen volgen.zo leren we ook wat van.swij denken aan jullie

• 15 November 2015 - 15:26

Nancy:

Leuk om te lezen!
    Hier regent het ook momenteel hihi
    En Sinterklaas is al in het land haha, lijkt me wel gek om die dingen nu niet meer zo mee te krijgen haha!

• 15 November 2015 - 18:44

Magda:

Super dat je wens in vervulling is gegaan jo
    Maak er maar weer een fijne dag van morgen ben alweer benieuwd naar t volgende verhaaltje hihihi
    Groetjes van ons alle.
    Magda

• 16 November 2015 - 13:16

Lucie Van Stokkom .:

Ik vind het ZO leuk om jullie verhaaltjes te lezen !
    Het is net alsof je er een beetje bij bent ..... , TOP voor jullie !!
    Geniet er maar samen van , heel veel plezier en groetjes,
    Lucie van Stokkom .