Rangitoto Island - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Rangitoto Island - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Rangitoto Island

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

17 November 2015 | Nieuw Zeeland, Mechanics Bay

We zijn vandaag naar Rangitoto Island geweest.
Met de boot is het ongeveer 40min varen. We hebben mooi uitzicht vanaf het achterdek. Het is druk op de boot.
Het is gelukkig droog en af en toe komt de zon tevoorschijn.
Rangitoto Island is een vulkanisch eiland. Het eiland is een natuurreservaat.
Ruim 600 jaar geleden barstte Rangitoto uit de zee na een reeks van dramatische explosies.
Het is het jongste eiland in de Hauraki golf en de laatste en grootste vulkaangebied van Auckland.
We zijn naar het hoogste punt gelopen waar je een spectaculair uitzicht zou hebben over Auckland en de Hauraki golf eilanden.
Het was een flinke klim naar de top.
Het pad is bezaait met stenen en zand, waardoor het soms erg oppassen was waar je liep. We hielden flink de pas erin en kwamen na 1,5 uur lopen boven.
Tijdens het lopen hoorde je het getjilp van vogels, af en toe als je omhoog keek zag je ze over je heen vliegen.
Toen we boven waren hadden wij allebei zoiets van wow!!
Het was een waanzinnig mooi uitzicht!
Helaas moesten we snel weer terug omdat de boot vertrok, het was de laatste boot wat terug zou gaan naar Auckland.
Op de boot voelde we onze voeten wel een beetje branden.
Dit was het wel waard geweest!
Tijdens het lopen dachten we even terug aan Nederland, waar we vaker uren hebben gewandeld en tijdens deze wandelingen veel over deze droomwens hebben gepraat en plannen hebben gemaakt.

Morgenochtend vertrekken we al vroeg met de bus naar onze tweede bestemming.
We gaan naar de Bay of Islands.
Waar dat ligt en waarom wij daar naartoe gaan horen jullie nog.

Dikke zoenen en reisgroeten,

Ro&Jo

• 17 November 2015 - 10:27

Nancy:

Ben benieuwd naar de foto's van het uitzicht!

• 17 November 2015 - 14:46

Babette:

Natuurlijk.zijn we ook benieuwd.wij zijn blij dat jullie genieten

• 17 November 2015 - 16:37

Magda:

Wow wat een mooi verslag fijn dat jullie zo telkens een stukje droom in vervulling zien gaan.
    Wel leuk dat jullie op sommige momenten heel eff terug denken aan ons kikkerlandje hihihi