Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

18 November 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

We laten Auckland achter ons en vervolgen onze reis naar Bay of Islands. Op naar het noorder eiland.
We gaan naar het eilandje Paihia. Dit is een van de eilandjes die in de Bay of Islands ligt.
We willen weg uit de drukke stad en verlangen naar rust en natuur. Dit kun je dan ook heel goed op het eiland terugvinden.

Even terug naar de vier uur durende busrit.
We vertrokken om 08:00 uur vanaf de pier.
We zaten in een gloednieuwe dubbeldekker bus en hadden mooie plaatsen bovenin.
Tijdens de rit werd ik steeds meer verliefd op het land.
We reden in de bergen waar heuvelachtig landschap zich afwisselde met diepe en groene valleien.
Naaldbossen, palmbomen, varens en nog veel meer soorten flora en fauna vulde het landschap en de valleien.
Je zag kalme stromende beekjes en de zon scheen door de dunne stapelwolken waardoor het uitzicht nog mooier was.
Her en der stonden koeien/schapen/paarden en lama's te grazen.
Het was een fenomenaal uitzicht waar ik door wakker bleef.
We passeerde dorpjes waar aparte huizen staan. Het zijn een soort van bungalows wat van hout of van steen zijn gemaakt en in de meeste gevallen met een veranda.
In de dorpen zijn vrij veel kerkgemeenschappen te zien
Je ziet kinderen met schooluniformen lopen, grote middelbare scholen liggen en schoolbussen rijden.
De trein en busstations zijn overigens erg modern en oogt westers.
Na ruim 2 uur in de bus gezeten te hebben wordt er een korte stop gemaakt in klein plaatsje.
We mogen even een kwartiertje van de buschauffeuse de benen strekken en om de hoek een kop koffie halen. Dit gaan we dan ook doen.
Even naar het toilet en een lekkere cappuccino halen en dan terug naar bus.
Nu waren ze al zonder ons vertrokken! Romano heeft snel een sprintje genomen en is achter de bus aangegaan, gelukkig just on time. We konden alsnog de bus in om onze reis voort te zetten.
Rond 12:00 uur komen we in Paihia aan.
Het hostel waar we willen overnachten ligt op 2 min lopen van de parkeerplaats vandaan.
We checken in en gaan naar de kamer. We delen de kamer met een ander stel. Het meisje is Engelse en de jongen is Australisch.
Het is een kleurrijk en goed verzorgd hostel. De kamer, badkamers, toiletten en gemeenschappelijke ruimtes zijn schoon en luxe.
Romano is even op bed gaan liggen en Jolien is naar het strand gelopen. Het was heerlijk weer, we konden de korte broek en t-shirt aan.
Bij de plaatselijke supermarkt hebben we boodschappen gedaan en s'avonds in het hostel gekookt.
We hebben onbeperkt en gratis WiFi, we pleegde twee telefoontjes naar het thuisfront. Dat viel in goede aarde.
Het was weer even fijn om onze ouders gesproken en gezien te hebben.

Morgen willen we de omgeving gaan verkennen en eventueel een excursie boeken.
Er is hier veel te doen zoals kanoën, wandelen, andere eilandjes bezoeken en nog veel meer.
Na een kop thee houden we het voor gezien en gaan we naar bed.
Morgen weer een nieuwe dag!

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 18 November 2015 - 20:57

Yvette:

Dat klinkt allemaal prachtig zeg! Zoals het wordt beschreven kan ik me er helemaal een voorstelling van maken. Voorlopig hebben jullie genoeg te zien en te doen daar, geniet ervan!

• 18 November 2015 - 23:38

Marion:

Jaloers, op de ongetwijfeld prachtige natuur, ontmoetingen met mooie mensen, de relekstheid maar bovenal o het niet te hoeven nadenken en mee te praten over geloofsterroristen, onveiligheid en (be)dreigingen. Geniet dus, niet voor 100 maar voor 1000%.
    Liefs,
    Marion

• 19 November 2015 - 09:46

Hilda Jeuken:

Het thuisfront zal het zeker op prijs hebben gesteld om weer even jullie stemmen e horen. Jullie zijn al ruim 1 week onderweg. Mooi hoe jullie alles omschrijven. Geniet ervan.