16500 feet jump skidive - Reisverslag uit Nelson East, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu 16500 feet jump skidive - Reisverslag uit Nelson East, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

16500 feet jump skidive

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

12 December 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson East

11-12-2015
Dit is een dag waar ik (Romano) al lang naar uitgekeken heb, niet omdat het vrijdag is. Maar omdat er iets super cools gepland staat, iets wat op mijn Bucket staat! Sky dive oftewel parachutespringen. En ja als je het dan gaat doen dan maar ook gelijk zo hoog mogelijk niet waar. En als het even kan op een adembenemende mooie plek.
Zo gezegd zo gedaan. Een sky dive boven het Abel Tasman national park misschien wel één van Nieuw -Zeeland mooiste plekken. Dit park biedt uitzicht over beide eilanden. Noord en zuid. Aangezien ik het alleen vanuit de lucht heb gezien hebben we besloten een auto te huren en er een dag voor uit te trekken om een deel van het grote park te gaan bezoeken.

De afspraak is gemaakt met het skydive bedrijf. Op vrijdag 11 december worden we om 7 uur s'morgens opgehaald. Na nog wat andere waaghalzen te hebben opgehaald en nog een uur naar plaats van bestemming te rijden zijn we er rond de klok van 9 uur.
Eenmaal aangekomen worden we enthousiaste ontvangen en starten we met een instructiefilm. Als alles voor iedereen duidelijk is is het tijd om ons te gaan omkleden.
Aangezien het vrij druk is en er maar een beperkt aantal mensen in het kleine vliegtuigje kunnen worden er groepjes gemaakt, ik kom in de 3e en laatste groep te zitten.
Na een aantal sprongen van andere gezien te hebben is het dan eindelijk mijn beurt.
Ik krijg een overal aan en een harnas waar ik mee aan mijn instructeur geklikt wordt. Ook krijg ik een muts en bril op.
We worden met totaal 10 man in het vliegtuigje gepropt en dan is het zover. De motoren worden gestart en we gaan de lucht in en vliegen naar een hoogte van 16500 feet.
De vlucht zelf was al super, door de kleine raampjes had je een prachtig uitzicht.
De deur van het vliegtuig gaat open en je voelt gelijk de kou. Ik ben als 2e aan de beurt om eruit te springen.
Ik moet op het randje gaan zitten en mijn voeten buitenboord steken, mijn instructeur telt 1 2 3 en wipt mij over het randje heen en we vallen met het gezicht naar voor uit het vliegtuig.
Dit is een gevoel dat onbeschrijfelijk is.
Je valt en je ziet de grond naar je toe komen en hard dat het gaat +- 200 km per uur!
Dit is niet echt een menselijk gevoel haha maar naar ruim een min naar beneden te vallen gaat de parachute open en wordt je met een ruk omhoog getrokken.
Nu begint het genieten pas echt en kun je even bijkomen van die intense val en genieten van het prachtige uitzicht.
Na ruim een kwartiertje in de lucht te hebben gezweefd en je zo vrij als een vogel te voelen wordt de landing ingezet. Die zeer gladjes verliep, zacht op het kontje.
Als je dan weer met beide benen op de grond staat begint het tot je door te dringen wat je zo net gedaan hebt. Een woord TE GEK !! Super.
Ik heb er voor gekozen om deze ervaring vast te laten leggen op foto en video .
Dit was wel weer extra diep in de buidel tasten maarja hè dit doe je niet elke dag dus daar wil je een blijvende herinnering van.
De skydive + foto en video pakket kosten $ 600 NZ omgetelt € 400.
Rond 12.30 uur zijn we weer netjes terug af gezet bij ons hostel en hebben de rest van de middag gespendeerd aan uitzoeken en plannen van de volgende dagen.
Dit zal zijn auto huren om naar het Abel Tasman national park te kunnen gaan.
Voor iedereen die de mogelijkheid krijgt in de toekomst om dit te gaan doen raad ik het zeker aan, het is een ervaring die onvergetelijke is en zeker de moeite waard.
Overwin je angst en ga er voor!

Reisgroeten,

Ro & Jo

  • 12 December 2015 - 11:14

    Tamara:

    Wauw wat super gaaf om al jullie verhalen weer te lezen!
    Nog gefeliciteerd met je ouders Jolien en bedankt voor super lieve video boodschap.
    Dat was een leuke manier van feliciteren nu jullie zo ver weg zitten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romano & Jolien

Wil de wereld rond reizen met mijn geliefde Jolien Schuilenburg.

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 33313

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 10 November 2016

Droomreis

Landen bezocht: