Roadtrip Australië chapter fourteen (the end) - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Roadtrip Australië chapter fourteen (the end) - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Roadtrip Australië chapter fourteen (the end)

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

26 Maart 2016 | Australië, Wolli Creek

19 maart
In de afgelopen dagen hebben we aan verschillende locals gevraagd wat mooie plaatsen in NSW zijn, we hebben een aantal plaatsen aanbevolen gekregen en een planning voor de laatste week gemaakt.
Na het ontbijt rijden we naar het kleine plaatsje iluka, we komen rond lunchtijd aan en gaan bij het strand lunchen.
Na de lunch maken we een strandwandeling, we aanschouwen de hoge golven die kapot slaan tegen de rotsen, het is een heel spektakel om de kracht van de oceaan te zien, we staan op de rotsen en worden nat van het zeewater wat de wind met zich meebrengt.
We wandelen vervolgens verder en zien een roofvogel boven het water zweven, op zoek naar wat lekkers.
Romano loopt alvast terug naar de auto, Jolien loopt een stuk alleen verder.
Het is rustig op het strand, af en toe komt de zon door en dan beschijnt hij je met zijn warme stralen.
Na een stuk gewandeld te hebben loop ik met een leeg gemaakt hoofd terug naar de parkeerplaats.
Omdat er verder niet zo heel veel te beleven is in iluka, besluiten we om door te rijden naar het stadje Yamba, een half uurtje rijden.
Beiden plaatsen liggen aan de grote stille oceaan in de staat New South Wales.
We komen aan het einde van de middag in Yamba aan, we rijden langs een haventje en rijden daarna door naar het centrum.
Er zijn geen free campgrounds in de omgeving dus we besluiten om naar een camping te gaan.
We betalen voor 1 nacht $31.
We lopen door het centrum waar de meeste winkels zijn gesloten, Yamba heeft een leuk en knus centrum, bij een cafeetje bestellen we een kop cappuccino en een flesje Carona en nemen plaats aan de bar met uitzicht op de straat.
We hebben een gesprek over wat we bij terugkomst in Nederland willen gaan doen en wat we belangrijk vinden in het leven.
Tijdens de reis gaat er veel door je heen.
Het mooie aan deze reis is dat je inzichten krijgt en tijd hebt om na te denken, geen gek makende gedachten maar gedachten die voor jouw waardevol en van belang zijn.
s'Avonds bekijken wij de filmopnamen van de afscheidsdienst van mijn tante die mijn neefje heeft opgenomen, iedereen heeft heel mooi en krachtig gesproken.
Nogmaals bedankt broer dat je voor mij hebt gesproken, ik waardeer dit heel erg!
Voor het slapen gaan doden we nog een aantal muggen, we worden er letterlijk gek van!
Ze zijn trouwens immuun voor DEET, lekker dan.. daar ben je mooi klaar mee.

20 maart
Een mager zonnetje schijnt langs de gordijntjes.
We staan op en nemen een douche, na het ontbijt rijden we naar het strand, Yamba heeft vijf ongelooflijke mooie stranden wat geliefd is onder de surfers.
We wandelen over rotsen, over het strand en door de duinen en zien gevorderde surfers, echt te gek als je zo goed kunt surfen.
Er loopt een jonge hond op het strand, als de hond ons door heeft volgt ze ons nieuwsgierig.
Romano pakt een stok en speelt een poosje met haar.
Onze magen beginnen te knorren en we besluiten om terug naar de auto te lopen, de hond staat een beetje perplex erbij en vraagt zich vast af waarom we niet langer met haar blijven spelen.
We rijden terug naar het centrum van Yamba en hebben geluk dat de visshop nog open is, we bestellen een halve kilo garnalen die vanmorgen zijn gevangen, de garnalen zijn in zeewater gekookt.
Naast de garnalen besteld Romano patat en een soort gefrituurde aardappelschijven.
Eerst pellen we de garnalen waarna we lekker aan het smikkelen zijn, ze smaken verrukkelijk!
Als je in Yamba bent moet je beslist een big prawn proberen! Dat is de specialiteit van dit stadje.
Met volle buiken stappen we de auto weer in en rijden verder richting het zuiden, we stoppen bij een openbaar toilet om onze handen te wassen, na het eten hadden we onze handen al schoongemaakt echter blijven ze naar vis ruiken.
Rond vier uur komen we op een rest area aan, een groot grasveld wat achter een benzinestation ligt.
We parkeren de auto, terwijl Romano een dutje doet trekt Jolien er op uit met de camera, ik had twee kangoeroes gezien en ben benieuwd of dat er nog meer zijn.
Ik loop naar de rand van het bos en zie in de verte een grote kangoeroe staan met een dikke buidel, ik sluip dichterbij en op het moment dat ik mijn camera gereed houd steekt er een klein koppie uit de buidel van moeder kangoeroe, klik!
Ik heb nu eindelijk een kangoeroe met haar baby in haar buidel vast gelegd!
Vol trots loop ik terug naar de auto en laat de foto aan Romano zien.
Rond etenstijd wordt het drukker op het terrein, Romano warmt een beetje rijst met kip en groente op, Jolien zit nog vol van vanmiddag en typt het verslag met het besef dat we wel heel erg boffen en gelukkig mogen zijn.

21 maart
We bezoeken het stadje Port Macquarie, het is zo'n 200km rijden.
We komen rond de middag aan en bezoeken het informatie centrum voor toeristen.
Jolien bladert in een folder en ziet iets over mini golf, ik laat dit vervolgens aan Romano zien en hij vind het een leuk idee.
Het is tien minuten van het centrum vandaan, als we in de auto zitten zegt Jolien dat we nog nooit samen zijn wezen mini golfen.
Romano zegt daarop dat het voor hem de eerste keer wordt.
We betalen $13 pp en lopen met een golfstick en een felgekleurd balletje naar de golfbanen.
Er zijn totaal 18 holes en de banen zijn leuk aangelegd met bruggetjes en riviertjes.
We hebben dikke pret en lachen om onze blunders.
Romano verslaat Jolien, ik ben nooit een kei geweest in mini golf.
Als we bij de laatste hole aangekomen zegt Romano verbaasd dat zijn balletje is verdwenen!
Alle balletjes rollen namelijk via de hole een pijp in wat ondergronds naar de winkel leidt.
Jolien ligt dubbel van het lachen en ziet het betreurde gezicht van Romano.
Na één uur klungelen zijn we klaar en plaatsen een bericht voor de eigenaars op tripadvisor.
Van de eigenaar krijgen nog tips over Vietnam en na het afscheid stappen we weer de auto in.
We rijden naar een free campground.
Ondertussen is de zon achter dikke grijze wolken verdwenen en valt er af en toe een spatje regen.

23 maart
We zijn weer in Sydney, onze laatste dagen zijn aangebroken.
We staan voor drie dagen op een caravanpark want er zijn geen free campgrounds.
We brengen een bezoekje aan het beroemdste strand van Sydney namelijk Bondi beach.
We spenderen hier een hele middag.
Tijdens onze laatste bezoek waren we er niet aan toe gekomen om over de Harbour Bridge te lopen, dit hebben we 24 maart nog gedaan en zijn daarna nog naar het Opera House en de Rocks geweest.
We kopen een mooie met verf beschilderde boemerang, een mooi aandenken aan Australië.
Op de camping hebben we een leuk Canadees koppel leren kennen, we brengen de avonden met hen door.
Met het budget zijn we goed uitgekomen, het geld wat we verdiend hebben daar hebben we zelfs nog wat van over, dit wisselen we om voor bath (Thaise munteenheid).

25 maart
De laatste dag besteden we aan wassen, backpacks ordenen en inpakken, auto van binnen en buiten schoonmaken.
Het eten en de gasflesjes die we over hebben geven we aan het Canadese koppel.
Het dringt nog niet echt tot mij door dat ik Australië ga verlaten..
Ik hoop niet voorgoed, Australië is een erg mooi land en het reizen is veilig en erg goed te doen.
We hebben er erg van genoten, leuke mensen ontmoet en een ongelofelijk mooie reis gemaakt.
Morgen vroeg vliegen we alweer naar onze derde bestemming namelijk Thailand.
Wat kijken we er naar uit!

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 26 Maart 2016 - 17:50

Nancy:

Altijd mooi om weer jullie verhalen te lezen, op na een nieuw avontuur hihi..
    Gaat allemaal zo snel, het is gewoon einde maart, dat betekend dat jullie al 4 maanden weg zijn en dus over 8 maanden alweer naar Nederland komen als het goed is hihi :) !
    xxx

• 27 Maart 2016 - 13:00

Magda:

Ja de laatste dagen nu aftellen van een groot avontuurlijke periode
    Geniet ervan
    Ja 1/3 van jullie tijd zit erop , ja ik tel hihi
    Groetjes van ons allemaal xxx