Street Art of Georgetown - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Street Art of Georgetown - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Street Art of Georgetown

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

25 Juni 2016 | Maleisië, George Town

23 juni
Na een goede en rustige overtocht komen we aan het einde van de middag in Penang aan, ook wel de parel van de Oriënt genoemd.
Penang ligt aan de noordwestzijde van Maleisië.
Ik (Jolien) voel mij wel een beetje onwennig, 1 week geleden liepen we hier nog met mijn ouders en nu weer met z'n tweetjes.
We houden een taxichauffeur aan en worden bij ons hostel wat midden in Georgetown ligt afgezet.
Georgetown is de hoofdstad van het eiland.
Het is een mooi en recentelijk gerenoveerd hostel.
We krijgen de sleutel van onze kamer, de kamer ziet er netjes en schoon uit.
Omdat we twee éénpersoonsbedden hebben, krijgen we voor dezelfde prijs een andere kamer met een tweepersoonsbed. Wel zo fijn.
Het hostel heeft mooie houten raampartijen met houten luiken.
We kijken uit op de tuin die goed onderhouden is.
We lopen naar buiten en eten voor RM13 ons avondmaal en bellen met mijn ouders, morgen vliegen zij weer naar huis.
Na het eten wandelen we een stuk door de straten en zien twee muurschilderingen van Mr. Bean en Marilyn Monroe.
Het is gezellig druk met barretjes en eetgelegenheden.

24 juni
Na het ontbijt boeken we de kamer voor nog een aantal dagen.
De kamer is ruim en schoon, het ontbijt is basic maar prima en het is lekker rustig.
We trekken met een plattegrond eropuit.
In 2012 is er een straatkunst project genaamd Mirrors George Town opgestart. Sindsdien verschijnen er steeds meer kunststukken en muurschilderingen in de straten van Georgetown.
Wij zijn erg benieuwd naar de muurschilderingen en proberen ze dan ook allemaal te vinden.
De ene is makkelijker te vinden dan de ander, soms lopen we in smalle steegjes op zoek naar de muurschildering.
Af en toe krijgen we een aanwijzing van een local.
We zijn vandaag niet de enige, er lopen veel toeristen op zoek naar de beroemde muurschilderingen.
Het is een warme en zonnige dag, onderweg kopen we een schaafijsbol met drie smaken, namelijk druif, mango en kiwi. Het was heerlijk dorstlessend!
Nadat we ruim drie uur rond hebben gelopen gaan we lunchen bij een Italiaans bistro tentje, mmm de lunch was verrukkelijk.
We hebben bijna alle muurschilderingen gevonden! Namelijk de kinderen op de fiets (de bekendste van Penang), een jongen op een oude motor, de jongen op een stoel, een trishaw man (een man op een fietstaxi), Skippy de kat, Bruce Lee, broer en zus op een schommel en nog veel meer.
Voor de laatste muurschildering had Romano geen puf meer, deze ligt nog een heel stuk verderop en is nog een behoorlijk stuk lopen.
Op de terugweg naar het hostel lopen we door Little India, een gezellige, kleurrijke en drukke wijk waar van alles te koop is.
In Georgetown vind je mooie en oude architectuur. Ik vind de kleurige houten luiken voor kleine ramen helemaal te gek.
We zien onderweg verschillende tempels en oude gebouwen.
De stad straalt een leuke en gezellige sfeer uit.
Van de 1,2 miljoen inwoners is 60% van Chinese afkomst, één derde Maleis en de overige inwoners zijn voornamelijk van Indiase afkomst.
Ik heb niet echt het gevoel dat ik op een eiland zit, dit had ik wel op Langkawi.
's Avonds eten we heerlijke kipsaté met pindasaus, het stikt er hier van restaurantjes en eetkraampjes.
Wij gaan hier ons de komende dagen nog wel vermaken.

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 25 Juni 2016 - 09:53

Magda:

Geniet ervan !!!!
    Dikke knuffel xxx

• 26 Juni 2016 - 10:00

Ineke:

Wat geniet ik van al jullie verhalen ,ik ben er een beetje bij