Penang, het was een heerlijke tijd - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Penang, het was een heerlijke tijd - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Penang, het was een heerlijke tijd

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

28 Juni 2016 | Maleisië, George Town

26 juni
Omdat Jolien nieuwe slippers wilt kopen bezoeken we een winkelcentrum.
Dit winkelcentrum ligt onder het KOMTAR tower complex, de KOMTAR is de 8ste hoogste toren in Maleisië.
We horen een mannenstem door een microfoon praten, er is namelijk een wedstrijd bezig. Wie in totaal 11 plastic bekers op elkaar weet te stapelen heeft gewonnen en wint prijzen, de prijzen zijn voornamelijk beauty producten.
We bekijken eerst een aantal deelnemers die allemaal verliezen.
Romano waagt vervolgens een poging. En ja hoor het is hem gelukt! Er staan veel mensen toe te kijken en beginnen allemaal te klappen als het hem gelukt is.
Hij heeft een gezichtsmasker, een pot anti-rimpel crème, een gezichtstoner en een flesje sinaasappelsap gewonnen.
Dit was erg leuk!
Ook Jolien is geslaagd, met de aankoop van leuke en voor Nederlandse begrippen goedkope slippers.
We staan iedere dag weer voor verrassingen en maken leuke en spontane dingen mee. We genieten hier optimaal van!

27 juni
We moeten voor Indonesië een visum hebben, dit omdat we langer dan 30 dagen willen verblijven.
Er zijn verschillende mogelijkheden om aan het visum te komen. Omdat we de tijd hebben bezoeken we hier de Indonesische ambassade.
We reizen met de rapidPenang bus, dit is een lokale busmaatschappij die je overal op het eiland naartoe brengt.
We hebben onze pasfoto's bij ons maar zien bij het invullen van de formulieren dat ze ook een kopie van onze paspoorten en een kopie van het vliegticket dat je het land weer verlaat nodig hebt.
De kopie van onze paspoorten is zo gemaakt, dit kun je in het gebouw gratis laten doen.
Voor het printen van onze vluchtdetails moeten we naar het winkelcentrum wat aan de overkant ligt.
In het winkelcentrum printen wij bij een kleine kiosk onze vliegtickets en betalen hiervoor een klein bedrag, RM3.
Hierna lopen we terug naar het gebouw van de ambassade en leveren alle documenten in.
We moeten in totaal RM380 betalen, omgerekend €83,50.
Een hoop geld maar dat moeten we er maar voor over hebben, reizen kost eenmaal geld.
Wel hebben we weer een pagina gevuld in ons paspoort.
We stappen weer de bus in en bezoeken het bekende Penang Hill.
Na een korte rit komen we bij de heuvel van Penang aan.
Je kunt de heuvel beklimmen maar je kunt ook met een treintje omhoog, het is een warme en benauwde dag dus wij kiezen voor de luie optie, namelijk de trein.
Voor een retourtje betaal je RM30, de Maleisiërs betalen slechts RM10.
Het spoor loopt stijl omhoog en binnen 10 minuten staan we boven. Ik bedenk mij dat het lopen erg afzien zal zijn geweest.
We merken direct dat het boven iets koeler is, we staan 700meter boven zeeniveau.
Het is helaas licht bewolkt, maar we kunnen de stad goed zien liggen.
We zien de pier waar de ferry's vertrekken, de Penang brug, de zee en heel veel hoogbouw.
Op de heuvel zijn verschillende attracties te doen zoals het speelgoed 3D museum, het uilenmuseum bezoeken, je kunt een wandeling door een natuurpark maken, een korte 5D film bekijken en rond gereden worden in een kleine jeep.
We drinken een drankje bij het skyterrace en genieten van het uitzicht.
Hierna lopen we nog wat rond, bezoeken we een Indiase tempel en maken foto's.
Na een uur boven te zijn geweest keren we weer terug.
We zoeven in een snel tempo omlaag en staan binnen een mum van tijd weer beneden.
We keren terug naar het centrum en eten Indiaas, het was heerlijk!

28 juni
Na een goede kop Starbucks koffie vetrekken we naar de Indonesische ambassade.
Er staat een lange rij buiten. We zijn vrijwel direct aan de beurt en zien een grote stapel met paspoorten tevoorschijn komen.
Yes we hebben het visum wat tot en met 26 september geldig is en ons paspoort terug!
Over 13 dagen vertrekken we naar Indonesië.
Maar nu nog eerst van Maleisië genieten.
Morgenochtend gaan we met de bus naar de Cameron Highlands, een hoogvlakte midden in Maleisië.
De bustickets hebben we in het hostel geboekt, RM40 per persoon en Romano heeft Raymend (de chauffeur die mijn ouders in Maleisië heeft rondgeleid) gebeld om een accommodatie in de Cameron Highlands te reserveren.
Aan het einde van de middag doen we de was, terwijl we wachten typ ik het verslag.
En voor het avondeten eten kopen we ayam (kip) saté met pindasaus en knoflook naan! We maken er zelf een soort van broodje van. Een echt heerlijke combi!
Onze laatste avond dat we het smakelijke streetfood van Penang eten.
Nu op tijd naar bed, morgenvroeg staat er weer een lange busreis op de planning.

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 29 Juni 2016 - 10:08

Magda:

Hallo travelers leuk om weer een bericht te ontvangen
    Jolien bedankt voor de mooie foto's in de tussen tijd
    Bewaar de anti rimpel crème voor mij het
    Geniet de laatste 2 WK nog zo veel als mogelijk
    Groetjes van ons alle xxx