Gili Air - Reisverslag uit Pulau Aer, Indonesië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Gili Air - Reisverslag uit Pulau Aer, Indonesië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Gili Air

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

02 Augustus 2016 | Indonesië, Pulau Aer

We zitten al een aantal dagen op het relaxte bounty eiland Gili Air.
Het zand is poederwit, de zee helder turquoise, de lucht blauw, iedere avond een mooie zonsondergang en er groeien mooie bloemen en planten.
En met ons gaat het alweer stukken beter.

De Gili-eilanden is een groep eilanden ten noordwesten van Lombok.
De groep bestaat uit de eilanden Gili Air, Gili Meno en Gili Trawangan.
Rondom Lombok liggen meer dan 25 Gili's, maar deze drie Gili-eilanden zijn het meest bekendst. Op deze drie zijn dan ook accommodaties en restaurants te vinden.
Gili betekent in het Lombokse Sasak-taal klein eiland.
Vanaf Gili Air heb je uitzicht op de kust van Lombok.
Op het eiland rijden geen auto's.
Als je niet wilt lopen dan kun je in de paard en wagen taxi stappen of per fiets van a naar b verplaatsen.
Het eiland is niet groot, in slechts twee uur ben je het eiland rondgelopen.
Het barst er van de lekkere restaurantjes, kleine ijssalons, bistro tentjes, lounge barretjes, massagesalons, toeristenbureautjes en mini supermarktjes.
Op het strand kun je bedjes voor €3,50 per dag huren.
Het eiland staat bekend om het duiken, snorkelen en relaxen.
Overal kun je fietsen huren en er zijn leuke kleine boetiekjes.
Er is ook een kookschool aanwezig waar je kleine Indonesische gerechten onder begeleiding van een kok kunt bereiden.
Je kunt in een luxe hotel of resort overnachten maar als je minder te besteden hebt, dan kun je hier ook prima verblijven, in bijvoorbeeld een homestay.
Wij hebben een kamer met privé badkamer, airconditioning, koud water en ontbijt voor slechts €13,- per nacht. Romano heeft de hangmat voor ons balkon opgehangen en ligt hier regelmatig in te luieren. Helemaal prima zo!
Er zijn sinds kort twee pinautomaten op het eiland, waarbij je uit één daarvan met je ING betaalpas geld kunt opnemen.
Er dopperen bootjes in het water en de ferry vaart meerdere keren per dag vanaf Lombok en Bali naar de Gili's.
Er hangt hier een relaxte sfeer.
Er zijn hier zowel backpackers als gezinnen te zien.
Het is ook heerlijk dat je hier geen uitlaatgassen ruikt.
Wij laten de paardjes in de schaduw staan en hebben een dagje een fiets gehuurd.
Iedere ochtend ontwaken wij door het gekakel van de hanen en de moskee laat zich ook horen, tot onze grote ergernis. Het gebed wordt hier namelijk hardop voorgedragen en gaat soms wel uren door. Om gek van te worden!
Maar dat is dan ook het enige minpuntje van ons verblijf op Gili Air.

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 02 Augustus 2016 - 09:38

Fransje Spijkerman :

Ik geniet nog steeds van jullie belevenissen geweldig het is mooi om jong te zijn realiser je dat maar goed .Nog fijne weken en tot in ijsselstein

• 02 Augustus 2016 - 17:07

Magda:

Ohhhh wat heerlijk om daar te vertoeven.
    Ben trots op jullie om al deze mooie ervaringen die jullie meemaken.
    Geniet vooral deze laatste weken
    Veel liefs van ons allemaal xxx