Indonesia here we come - Reisverslag uit Kampung Ayer Hitam, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Indonesia here we come - Reisverslag uit Kampung Ayer Hitam, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Indonesia here we come

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

11 Juli 2016 | Maleisië, Kampung Ayer Hitam

11 juli
De dag dat we 8 maanden aan het reizen zijn en de dag dat we naar onze laatste bestemming vliegen!
Voelt zo dubbel aan!
Backpacks ingepakt; check!
Hotel in Lombok geboekt; check!
Nog wat lekkers voor onderweg gekocht; check!
De bustijden genoteerd; check!
Goed humeur; check!
Uitgerust; streep haha
Ready to go!
We worden s'morgens om acht uur wakker, het ontbijt wordt op de kamer gebracht net zoals de andere ochtenden.
Dit keer bestaat het ontbijt uit twee sneetjes wit brood met een gebakken ei en wat groente.
Na het uitchecken lopen we naar de bushalte, we stappen op de GOKL free citybus.
Op een gegeven moment merk ik (Jolien) dat we de halte waar wij uit moesten stappen voorbij zijn gereden! Oh nee!!
We stappen uiteindelijk twee haltes verder uit maar zijn nu een eind verwijderd van de bushalte waar de bus naar de luchthaven vertrekt.
En we hebben nog maar 15min! Dat wordt vaart maken! Jolien ziet oriëntatiepunten en weet de weg te vinden.
We lopen vliegensvlug door de straten, steken de weg over en ontwijken voetgangers. En dat met 17 en 18kg aan bagage op onze rug + nog onze handbagage.
Als we bij het busstation aankomen zien we dat de bus net komt aanrijden, we hebben het op het nippertje gehaald!
We stappen bezweet en met rood aangelopen hoofden de bus in.
Het blijft toch een onderneming en een heel avontuur.
Voor RM12 pp worden we naar de luchthaven gebracht, de bus doet er ruim één uur over.
Straks verlaten we Maleisië en vliegen naar onze laatste bestemming.
De zenuwen gieren door mijn lijf! Wij hebben er heel veel zin in!
Borneo vonden wij helemaal te gek, de natuur is zo overweldigend mooi daar.
Het hoogtepunt was natuurlijk het bezoek van mijn ouders. Wat hebben we genoten met elkaar!
Ik heb jullie al vaker verteld dat de tijd snel gaat, bij ieder land wat wij verlaten besef ik het des te meer. Soms wil ik wel dat de tijd even stil staat of dat ik net zoals een klein kind een uur een eeuwigheid vind duren.
De laatste maanden gaan nu in en zullen in een rap tempo voorbij gaan.
We gaan er een ongelooflijk en waanzinnig mooi einde van maken en houden jullie van onze laatste belevenissen op de hoogte!

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 12 Juli 2016 - 13:27

Magda:

Ja nu begint t laatse hoofdstuk, maak er een mooi en onvergetelijk avontuur van.
    Groetjes van ons alle xxx
    P.'s. Jo denk aan wat ik je gezegd heb goed opletten!!!