De verborgen vallei - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu De verborgen vallei - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

De verborgen vallei

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

29 November 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Nadat we hadden ontbeten zijn we naar het busstation gelopen om een shuttlebus en entreeticket naar Orakei Korako Cave and Thermal Park te kopen. Dit park ligt tussen Rotorua en Taupo in.
Bij aankomst kregen we te horen dat de shuttlebus tickets waren uitverkocht. Als enige optie hadden we om met een taxi of met eigen vervoer te gaan.
Voor dat laatste hebben wij gekozen.
We hebben een auto gehuurd en kregen een automaat van het merk Hyundai.
Na berekening zijn we $70 NZ goedkoper uit geweest wat achteraf erg fijn was.
Het was even zoeken maar na ruim 1,5uur rijden (normaliter 50min) kwamen we aan.
Naast dat we een beetje om hebben gereden verliep de rit erg goed. Het was even wennen voor Romano om links te rijden maar dit wende als snel.
Tijdens de rit hebben we veel doden beesten op de weg zien liggen, de weg grenst pal aan het natuurgebied en is dan ook de sluipmoordenaar voor de mooie knaagdieren en vogels die hier hun laatste rustplaats vinden.
De zon scheen fel en er was een strakblauwe lucht. Perfect weer zal ik maar zeggen.
De entreetickets hadden we al gekocht, nadat de tickets zijn ingeleverd kregen we een bootticket om de oversteek te maken naar het park.
Het water was kraakhelder met een mengeling van groen en blauw waar een grote aal in te zien was. In deze wateren stikt het hiervan.
Het meer is op sommige plaatsen wel 20m diep.
Na nog geen 5 min varen stapten we uit en volgde de borden waar het toegestaan was om te lopen.
Orakei Korako, de 'verborgen vallei' ligt aan de zuidkant van het Ohakurimeer.
De belangrijkste geothermische bezienswaardigheid is het Emerald Terrace, het grootste van zijn soort in NZ.
In dit vulkanisch gebied zijn grote geisers en modderpoelen te bezichtigen.
Het is een prachtig gezicht om deze thermale activiteiten van dichtbij te aanschouwen.
Warme rotsterrassen kleuren oranje, roze en groen.
De kleur ontstaat door de temperatuur van het water.
Roze is kokendheet, oranje is warm en groen is koud water. Wit is als de rotsterrassen droog zijn.
Wij hebben oranje en roze tinten gezien.
Waar je ook loopt of het nou voor je, achter je of naast je is het kookt/stoomt/borrelt/pruttelt alsof dit allemaal aangestuurd is door een grote machine. Maar nee het is geen machine die deze mooie taferelen verzorgd integendeel zelfs, dit verzorgd moedernatuur voor je.
Nadat we alles hebben gezien stappen we de auto in en rijden terug naar Rotorua.
Aan het einde van de middag komen we weer aan in Rotorua en rijden het parkeerterrein van een grote supermarkt op.
Met zulk mooi weer moet er gebarbecued worden!
Nadat we de benodigdheden hebben afgerekend reden we naar ons hostel. Hier mag de auto gratis staan.
Romano verzorgde de barbecue en binnen een mum van tijd zaten we dan ook heerlijk te smikkelen van al het lekkers aan een picknicktafel in de zon.
Als toetje hadden we een stuk watermeloen wat Romano zijn favoriet is.
Het was een zeer geslaagde dag wat een mooie afsluiting was in het leuke en naar eierlucht ruikende plaatsje Rotorua.

Heel veel liefs en reisgroeten,

Ro&Jo

• 29 November 2015 - 10:07