Nusa Lembongan & Nusa Dua - Reisverslag uit Terora, Indonesië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan & Nusa Dua - Reisverslag uit Terora, Indonesië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan & Nusa Dua

30 Augustus 2016 | Indonesië, Terora

Op 26 augustus zijn we met de boot naar het eiland Nusa Lembongan gevaren. Hier zijn wij vervolgens drie dagen gebleven.
De vaart duurde zo'n dertig minuten en bij aankomst zie je helder turquoise water en poederwit zand.
Nusa Lembongan is een eiland ten zuidoosten van Bali en staat bekend om het duiken en snorkelen. Hier kun je namelijk (als je gelukt hebt) de reuzenmanta (werelds grootste rog) en de Mola Mola vis spotten. Het eiland heeft een oppervlakte van 8 vierkante kilometer en heeft zo'n 5000 bewoners.

Onze vrienden zitten er al en na het inchecken trekken we met z'n vieren met twee scooters eropuit.
We hebben een basic hotel. We hebben een zwembad, een lekker groot en zacht bed met klamboe en een fan. 's Avonds koelt het iets af waardoor het in de kamer goed uit te houden was.
We rijden naar het buureiland Nusa Ceningan en bezoeken de Blue Lagoon.
We staan versteld van de schoonheid en het uitzicht.
We lopen een stuk langs de klif en zien het helder blauwe water en hoge golven. Echt heel erg mooi!

In de drie dagen dat we op het eiland zijn verbleven hebben we lekker over het eiland rond gereden, gerelaxt op ligbedjes bij verschillende zwembaden, gekaart, gesprekken gevoerd en gelachen tot diep in de nacht, een dansoptreden bekeken tijdens het eten in een wat duurder restaurant en door de mangrove gevaren.
Ik had het gevoel dat ik er veel langer dan drie dagen ben geweest.
Het eiland is niet heel erg groot waardoor je het snel hebt gezien, daarnaast liggen de tarieven van accommodatie, scooter verhuur, eten en producten zoals kleding/souvenirs en toiletartikelen wat hoger dan bijvoorbeeld op Bali.
We hebben uitstekend goed weer gehad en op 29 augustus zijn we met de boot terug naar Bali gevaren.
Onze vrienden blijven in de stad Sanur en wij zijn door een taxichauffeur in de badplaats Nusa Dua afgezet.
Het was even zoeken naar onze accommodatie maar na vragen en rondlopen hebben we het gevonden.
Nusa Dua ligt in de bodem van Bali waar voornamelijk vijf sterren hotels en resorts gevestigd liggen, waar de gasten kunnen genieten van het mooie strand en de spa en wellness centra's. Daar stikt het hier namelijk van.
Wij zitten net buiten het luxueuze gebied en overnachten voor een budget prijs.
We hebben een ruime kamer met airconditioning en het hotel heeft een mooie groene tuin met een groot zwembad.
Aan de hoofdweg liggen restaurantjes, massagesalons en souvenirs winkels.

30 augustus
Over een week gaan we terug.. We willen nog even niet aan de terugreis denken maar optimaal van het hier en nu genieten.
En dat hebben we vandaag ook gedaan!
's Morgens relaxen we bij het zwembad, de zon brand fel en het is heel erg warm.
Aan het einde van de ochtend frissen we ons op en huren bij het hotel een scooter.
We lunchen in een supermarkt/bistro en rijden hierna naar het dichtstbijzijnde strand.
Bij aankomst worden we direct door een jongen aangehouden met de vraag of dat we interesse hebben om een watersportactiviteit te doen.
We lopen met hem mee en zien op zee een drukte van jewelste, van jetski's, parasailing, bananenboten, banden die door een speedboat wordt voortgetrokken en ga nog maar door.
Wij hebben een aantal jaar geleden al een paar watersportactiviteiten gedaan maar sommige zijn nieuw voor ons en we zeggen dat we erover zullen nadenken. We hebben tenslotte nog eventjes.
We lopen een stukje over het strand en lopen daarna weer terug naar de scooter.
We rijden naar een uitkijkpunt genaamd Blowhole. We lopen in een groen en goed onderhouden park en zien aan weerszijde kanten de zee.
Als we door het park heen zijn gelopen komen we bij het uitkijkpunt aan. Je ziet hier een soort van versmalling in een klif waar het water met volle kracht uit spuit, als het water zich terug trekt zie je een draaikolk ontstaan. Echt heel erg mooi! En wat een kracht! Ongelooflijk.
We lopen via het strand van Nusa Dua terug. Het strand is hier mooi schoon.
We lopen langs grote luxueuze resorts waar ze werkelijk van alles hebben, het lijkt wel op een klein dorp.
We zijn te ver doorgelopen en moeten een heel stuk terug naar de parkeerplaats waar de scooter staat. Gelukkig weten we de scooter te vinden want je kunt hier makkelijk verdwalen.
Voordat we terug naar ons hotel rijden stoppen we bij een winkelcentrum.
Het is een mooi warenhuis wat mij doet denken aan de Bijenkorf die wij in Nederland hebben.
We zien mooie zilveren ringen en armbanden die veel weg hebben van de ringen en armbanden van het merk Buddha to Buddha.
Ook ziet Jolien een mooie leren tas van een Italiaans merk.
Ik besluit om er nog over na te denken want heel goedkoop is de tas niet.
De zon is al onder als we het winkelcentrum verlaten.
We eten in de buurt van ons hotel, Romano heeft vleesspiesen van verschillende soorten vlees gegeten en het smaakte erg goed, vooral de saus. We hebben het recept gekregen.
Morgen hebben we afgesproken met onze vrienden die in een luxe resort zitten.
Dat wordt vast weer een leuke en gezellige dag.

• 30 Augustus 2016 - 20:05

Babette:

De "Europeannen" producten kunnen Jullie nog kopen.maar niet Meer Die van Bali.

• 31 Augustus 2016 - 12:23

Wat een heerlijk relax leven geniet jullie LAATSTE WEEK dubbel hiervan.
    Jo niet twijfelen , Kopen !!!!
    Verheug me elke dag meer om jullie eindelijk weer te zien !!!!