Celebrate New Year - Reisverslag uit The Rocks, Zuid-Afrika van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Celebrate New Year - Reisverslag uit The Rocks, Zuid-Afrika van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Celebrate New Year

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

31 December 2015 | Zuid-Afrika, The Rocks

Vandaag is het dan zo ver! We gaan 2016 in Sydney inluiden!!

Allereerst even terug naar vanmorgen.
We zijn om 07:00u opgestaan om als eerst naar de winkel te gaan waar we beide onze simkaarten lieten activeren.
Yes het is gelukt!
We hebben nu beide een databundel met 5 en 8GB internet.
Hierna zijn we met het openbaar vervoer naar het centrum gereisd.
We komen om 10 uur aan en zien dat het nog erg rustig is.
Wij hadden gedacht dat het er al veel drukker zal zijn.
Tegen de middag verzamelen om ons heen gezinnen/familie's/stelletjes en groepjes vrienden.
We zitten beschut onder een boom omdat we niet willen weg branden in de zon.
Voor ons ligt het Opera House en aan de linkerkant de Harbour Bridge.
Er zijn gratis openbare toiletten, staan eet en drinkkraampjes en er wordt muziek afgespeeld.
De tijd doden we met kaarten, rondlopen, eten, praten en natuurlijk lekker mensen kijken.

18:00u het stik van de mensen.
Boven het Opera Houde vliegen vliegen twee stuntvliegtuigen die een rookspoor achter laten.

20:00u een stuntvliegtuig geeft een spectaculaire en spannende show weg. De piloot heeft meerdere wedstrijden met stuntvliegen gewonnen.

20:45u welkom vuurwerkshow vanaf de Sydney Harbour Bridge. Vertoning van respect voor de cultuur van de Aboriginals. Dit symboliseert de vriendschap tussen hen en het land.

21:00u familie vuurwerkshow boven het Opera House. Dit duurde circa 8min.
Na deze show verlaten een aantal mensen met kinderen de stad.
Omdat we meer naar voren willen gaan staan lopen we kriskras door de menigte heen en weten een goed plekje te vinden.
Er staat een lange jongen voor Jolien waardoor we nog wat naar voren gaan staan.
Wat blijkt nou, de jongen en zijn vrienden zijn Nederlands!
Dit zijn de eerste Nederlanders die wij vanavond spreken.

23:55u iedereen staat al paraat met zijn camera/selfiestick/iPad en telefoon.
Er wordt niet afgeteld.
We spieken op onze telefoon en ja het is zo ver!
Happy New Year!!
De Harbour Bridge en het Opera House lijken wel te ontploffen! Het vuurwerk gaat los en we aanschouwen de spectaculaire en waanzinnige mooie show.
Wij kussen elkaar op een gelukkig, liefdevol, gezond en bovenal een waanzinnig mooi 2016!
Voor we het weten is de show voorbij. Het duurde ongeveer 12 min, wat voor ons best kort leek.
Rond kwart voor één besluiten we om naar het treinstation te lopen.
We lopen letterlijk in een stroom van duizenden mensen.
Het lijkt alsof we deelnemen aan een bedevaartstocht.
Het gaat tot onze verbazing allemaal soepel en snel.
Voor het laatste stuk moesten we een taxi nemen omdat de bussen niet meer rijden.
We komen rond twee uur aan in het hotel waar we na een douche ons bed in duiken.

Het was een waanzinnig mooie beleving wat wij niet hadden willen missen.
Lieve familie en vrienden een gelukkig, liefdevol en gezond nieuwjaar!!

Heel veel liefs en reisgroeten,

Ro&Jo

• 01 Januari 2016 - 02:00

Yvo:

Wat fantastisch als ik dit lees kippenvel . Geniet van elkaar deze reis alle beste wensen. Jaloers op jullie om dit mee te mogen maken .
    Kus Yvo

• 02 Januari 2016 - 17:36

Florence:

Bonne année ! Geniet volop van deze reisjaar !

• 03 Januari 2016 - 11:41

Nancy:

Wauw, mooi en fantastisch om dit zo mee te mogen lezen!
    Stiekem een klein beetje jaloers hihi, want wat is het toch mooi wat jullie mee mogen maken.