Vaarwel Thailand - Reisverslag uit Xóm Phó, Vietnam van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Vaarwel Thailand - Reisverslag uit Xóm Phó, Vietnam van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Vaarwel Thailand

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

23 April 2016 | Vietnam, Xóm Phó

21 april
De backpacks zijn weer ingepakt en na een Pad Thai gegeten te hebben zijn ook wij klaar om te vertrekken.
We worden aan het begin van de middag door een minibusje opgehaald en naar ons hotel in Krabi gebracht.
Vorige week heeft Romano voordelige vliegtickets gekocht. Totaal zijn we €155,- kwijt en doen we er twee dagen over om in Vietnam te komen.
Dit was een goedkopere optie dan dat we rechtstreeks zouden vliegen, naast dat deze tickets duurder zijn heb je ook een lange tussenstop in Bangkok.
We vliegen morgen naar Bangkok en zaterdag naar Hanoi (Vietnam).
Ik kan niet wachten om weer een nieuw avontuur aan te gaan in een voor ons nog onbekend land.
Na ongeveer drie uur rijden komen we bij ons hotel in Krabi aan.
We hebben een prima kamer met airco, wat geen overbodige luxe is want het is wederom erg warm en benauwd.
In de tuin zie ik (Jolien) twee chiwawa teefjes trippelen en haal ze aan.
Later kom ik erachter dat ze beide een nestje met drie jonkies hebben!
Heel erg schattig! Ik kan niet stoppen met ze te aaien onder toeziend oog van moeders.
Één nestje is pas vijf dagen oud en het ander zeven dagen.
Bij de receptie regelen we een taxi die ons morgen naar de luchthaven brengt.
We hebben niet zoveel zin en tijd om Krabi te verkennen, we zijn hier vijf jaar geleden ook al geweest en besluiten om de rest van de dag niks te doen.
Lekker lui he.

22 april
Om vijf uur gaat de wekker af, we stappen vermoeid uit bed en worden door de taxi op de luchthaven van Krabi afgezet.
We moeten nog ruim anderhalf uur wachten voordat de gate open gaat.
In de tussentijd zien we het buiten licht worden en drinken een kop koffie.
We vliegen met Air Asia.
Na een goede vlucht van één uur en twintig minuten arriveren we om negen uur in Bangkok.
We lopen naar de taxi uitgang en nemen een taxi naar ons hotel.
De rit duurt maar dertien minuten en we kunnen direct onze kamer betrekken.
We hebben weer een mooie en schone kamer, we zetten onze tassen neer en gaan de buurt verkennen.
Tegenover het hotel ligt onze favoriete buurtsupermarkt namelijk de 7-eleven.
We kopen water en twee sandwiches en gaan daarna op pad.
Het is snikheet en na een half uur lopen keren we terug naar het hotel, we duiken direct ons bed in en vallen vrijwel direct in slaap.
s'Middags boeken we online een hostel voor de eerste nachten in Hanoi.
Daarnaast heeft Jolien een globale planning voor Vietnam gemaakt, we hebben geen reisgids van Vietnam maar van het lezen van reisverslagen van medereizigers kun je heel veel informatie en ideeën vergaren.
We sturen een mailtje naar onze reisconsulente in Nederland om naar het reisadvies van Nepal te vragen, recentelijk is in het noorden een naschok geweest en Romano wilt zeker weten of dat het veilig is omdat we over een paar maanden naar het land willen reizen.
De dag vliegt voorbij, met het besef dat we Thailand morgen gaan verlaten en aankomende maand al zes maanden aan het reizen zijn.
Wauw waar blijft de tijd en wat hebben wij genoten van het land van de glimlach, het eten, het tropische klimaat en van de relaxte sfeer op het eiland Koh Lanta.
Ook al was het onze tweede keer in dit land, van Thailand krijg je nooit genoeg, althans wij niet!
Bedankt Thailand!

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 23 April 2016 - 16:16

Nancy:

Op naar een nieuw avontuur :) ! hihi veel reisplezier!

• 23 April 2016 - 17:27

Magda:

Ja schatjes er staat juliie weer een nieuw land met nieuwe avonturen te wachten.
    Hoop dat jullie ook in Vietnam heel veel mooie dingen zullen beleven
    Ben alweer benieuwd naar jullie volgende verslag
    Groetjes xxx

• 23 April 2016 - 23:20

Florence :

Fijne reis in Vietnam tortelduifjes !!