Brutaal Chinees kind - Reisverslag uit Kampung Boyan, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Brutaal Chinees kind - Reisverslag uit Kampung Boyan, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Brutaal Chinees kind

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

11 Juni 2016 | Maleisië, Kampung Boyan

9 juni
Magda nog van harte gefeliciteerd met uw verjaardag!

Vandaag biedt een medewerker van het hostel genaamd Sop ons aan om ons de omgeving van Kuching te laten zien.
We rijden naar het strand en bezoeken een luxe resort.
Het resort ligt tegen een berg aan en je hebt een grandioos mooi uitzicht over de zee en over de berg.
Hierna rijden we naar de Bazaar Ramadan, gedurende de Ramadan zijn er meerdere bazaars in de stad, hier verkopen ze verse lokale gerechten.
Van ver ruikt je de heerlijke geuren van specerijen en curry's.
Het is druk op de bazaar en je ziet veel soorten gerechten, drankjes en zoetigheden.
Met volle zakjes met eten keren we terug naar het hostel.
We wachten totdat het 18:47 uur is en eten gezamenlijk, de echtgenote van Sop werkt ook in het hostel en haar naam is Rose.
We eten verschillende gerechten en Jolien heeft een nieuwe favoriet, namelijk kip in zwarte sojasaus, mmm delicious!

10 juni
Vandaag brengen wij een bezoekje aan het Sarawak museum.
Dit museum bezit een verzameling over de etnologie en archeologie van Borneo, wat zeer uniek is.
Het is het oudste museum op Borneo.
Het museum ligt op een paar minuten lopen van ons hostel vandaan.
We zien onder andere exotische dieren, vogels en insecten die op Borneo leven, een traditioneel Maleisisch huis namelijk een longhouse wat gemaakt is van bamboe, de traditionele kleding, manden, wapens en prachtige beelden uit hout gesneden.
De toegang is gratis.
Er is een mooie tuin aangelegd waar we doorheen wandelen, Jolien spot hier een eekhoorn in een grote boom.
Om twee uur s'middags hebben we met Sop afgesproken en rijden naar het katten museum.
Wat mij hier overkomt is echt om te lachen.
Bij de ingang staat er een scherm waar katten figuren op af zijn gebeeld, we steken alledrie onze hoofd door een gat in het scherm voor de foto.
Terwijl een Chinese man foto's van ons maakt komt er ineens uit het niets een Chinees jongetjes aangerend en knijpt Jolien in haar neus! En niet zo zachtjes ook!
Ik schrik mij rot en aan de reactie van de jongen te zien schrikt hij zich ook een hoedje, hij had denk ik gedacht dat ik een beeld was.
Zijn moeder verontschuldigd zich en wij liggen met z'n drieën in een deuk van het lachen.
Op één van de foto's is te zien dat ik mijn neus vasthoudt nadat het net gebeurd was.
Het museum staat vol met katten beelden, hangt vol met posters, foto's en er is een ruimte ingericht met een persoonlijke verzameling van Japanse katten knuffels.
Ook hier is de entree gratis, voor je camera, videocamera en telefoon moet je een klein bedrag betalen.
Net als gister rijden we naar de Bazaar Ramadan. Dit keer bezoeken we er meerdere.
We kopen dan ook twee keer zoveel dan gisteren.
Onze magen rammelen bij het ruiken van alle geuren.
We proeven locale cake wat alleen hier op Sarawak wordt gemaakt.
Deze cake heeft iets weg van de Indonesische spekkoek.
De mond van Rose valt open van verbazing als we terug zijn en de zakjes met eten op het aanrecht leggen, we kunnen met al het eten een weeshuis voeden.
Om klokslag 18:47 uur beginnen we met eten.
We eten weer verschillende gerechten, alles smaakt erg goed en op deze manier leren we de Maleisische keuken met locale gerechten van Sarawak goed kennen.
We blijven tot laat op en praten met de vrienden van Sop die op bezoek zijn.

11 juni
Vandaag de dag zijn we 7 maanden van huis!
We hebben een rustige dag, aan het begin van de middag begint het te regenen en onweren en dit houd aan tot s'avonds.
We oriënteren ons voor Indonesië en zoeken vliegtickets naar Indonesië.
' s Avonds spelen we een potje kaart en gaan op tijd naar bed.
Morgen staan we vroeg op, Sop heeft aangeboden ons naar een natuurpark te brengen in de buurt van Kuching.

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 11 Juni 2016 - 16:45

Florence:

Hahaha dat komt jouw weer voor !! Ik heb echt zin om die specialiteiten ook te proeven! Bijna zien jullie je ouders :) veel liefs

• 12 Juni 2016 - 14:24

Magda:

Bedankt voor de mooie kaart en foto!!!
    Wat een genot dat heerlijke eten , ja jo dat overkomt jou natuurlijk hihihi
    Ja nog n paar dagen meid tel nu maar af geweldig.
    Veel plezier xxx