10 stempels rijker - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu 10 stempels rijker - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

10 stempels rijker

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

05 Juni 2016 | Maleisië, Miri

4 juni
We verlaten in alle vroegte de stad Kota Kinabalu en daarmee ook de deelstaat Sabah.
We zitten in een comfortabele bus met veel beenruimte.
We zijn de eindige buitenlanders.
Onderweg stoppen we bij verschillende immigratieposten, onze paspoorten zijn weer een aantal stempels rijker, tien in totaal om precies te zijn!
De buschauffeur legt uit dat je bij het in en uitrijden van iedere staat een stempel krijgt. Als je het ons vraagt gaat dit wel een beetje te ver en wij zien hier ook niet het nut ervan in.
Aan het begin van de middag rijden we het land Brunei binnen, voor de Nederlander is dit vrij te bezoeken.
De busrit is wederom erg mooi en we voelen ons redelijk goed.
We zien veel palmolie plantages. Er valt een lokaal buitje en aan het einde van de middag daalt de temperatuur een paar graden.
Na een rit van ruim 11 uur komen we in de stad Miri aan.
Deze stad ligt in het noorden van de deelstaat Sarawak.
In het jaar 1882 is er in Miri aardolie gevonden en heeft de stad van grote rijkdom voorzien. Momenteel wordt er naast olie ook veel palmolie gewonnen. Miri ligt tegen Brunei aan.
Als we bij het busstation aankomen vraagt de buschauffeur waar we overnachten, we laten het adres zien en stappen voor MR10 de auto van een vriend van de buschauffeur in.
Na 5 minuten rijden komen we bij ons hostel aan. Het hostel ziet er goed verzorgd uit en we hebben een onwijs zacht bed!
We betalen voor een tweepersoonskamer voor 1 nacht MR60 inclusief ontbijt en moeten de badkamer delen, dat is omgerekend €13,-.
Het hostel ligt in een gezellige en drukke straat.
Tegenover het hostels ligt een grote bar/restaurant en naast ons hostel onze favoriete buurtsupermarkt de 7-Eleven.
We kopen een paar stokjes kipsaté wat vers voor ons wordt klaargemaakt op de barbecue, hierna lopen we de straat af en wandelen langs shoppingcentra's, restaurantjes en winkels.
Er is een avondmarkt waar we overheen wandelen, hier eten we beide een klein en typisch Maleisisch maaltje.
Het centrum van Miri is veel moderner dan KK en oogt gezellig.
Wat ons opvalt gedurende ons verblijf in Maleisië is waar we ook komen of het in een grote of in een kleine stad zijn, overal zien we de KFC en de Pizzahut!

Morgenmiddag stappen mijn ouders het vliegtuig in onderweg naar Maleisië, wij verheugen ons heel erg op het weerzien!
Wij wensen jullie een goede vlucht en heel veel plezier tijdens jullie rondreis.
Tot over een aantal dagen!

Reisgroeten,

Ro&Jo

• 04 Juni 2016 - 19:05

Ineke Besamusca :

Ik heb genoten en nog steeds van jullie mooie belevenissen ,blijf gezond en blijf zeker genieten . Heel veel plezier straks met Leo en Coby ( ze popelt om je weer in haar armen te nemen ) ,ik zorg wel voor Beau

• 04 Juni 2016 - 20:11

Magda: