Jarig zijn in Bali - Reisverslag uit Banjar Longan, Indonesië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu Jarig zijn in Bali - Reisverslag uit Banjar Longan, Indonesië van Romano & Jolien - WaarBenJij.nu

Jarig zijn in Bali

Blijf op de hoogte en volg Romano & Jolien

19 Augustus 2016 | Indonesië, Banjar Longan

17 augustus
Vandaag ben ik 26 jaar geworden!!
Ik wordt wakker in een versierde kamer, Romano heeft s'nachts ballonnen opgeblazen en een slinger opgehangen.
En s'morgens heeft hij het ontbijt geregeld. Ik wordt in mijn pyjama naar het dakterras gestuurd, hier staat in het zonnetje het ontbijt klaar. Ik heb een bananenpannenkoek, een ananas juice en vers fruit. Mijn stoel is versierd met ballonnen en op tafel ligt een kaart van Magda en een boodschap van Romano zijn nichtje Kim.
Wat een verwennerij!
Bedankt voor de kaart en voor de boodschap! Heel erg lief!
Na het ontbijt kleden we ons aan en gaan bij het restaurant zitten, hier hebben we internet verbinding.
Het is een warme zonnige dag.
Het lijkt mij leuk om naar het waterpark van Lovina te gaan. Grote springkussens drijven op zee, er is onder andere een hindernisbaan, een glijbaan en een schommel.
We nemen contact met onze vrienden op en nodigen hen uit om mee te gaan. Ze vinden het een leuk idee en we spreken aan het begin van de middag af.
Als we ons omgekleed hebben en de spullen hebben gepakt rijden we richting het hotel van onze vrienden.
We zijn nog geen 2 km verder als we weer een lekke achterband hebben, pff wat een pech zeg! We staan toevallig voor een garage, hier wordt de binnenband vervangen. Dit keer zat er een nietje in de band.
Ruim een half uur later komen we bij onze vrienden aan. Ze hebben informatie over het waterpark gevraagd en vertellen dat het niet zoveel zin meer heeft om te gaan. We hebben nog krap 15min tijd voordat de attractie dichtgaat. Het begint namelijk eb te worden en dan is het waterniveau te laag om op de springkussens te gaan.
Oke wat nu vragen we ons af.. We kopen een ijsje bij een supermarktje en bedenken ons wat te gaan doen.
Ik krijg een cadeautje van mijn vriendin en een leuke kaart van Bali. Heel erg lief!
We besluiten om bij het zwembad van het hotel waar onze vrienden verblijven te gaan relaxen.
Romano rijdt terug naar ons hotel om spullen op te halen en wij lopen met zijn drieën naar het zwembad.
Even laten zitten we met zijn vieren aan het zwembad en spelen een potje kaart, we leren het kaartspel toepen.
Heel even heb ik contact met mijn moeder via FaceTime. Helaas is de verbinding slecht en valt hierdoor steeds het beeld weg.
Aan het einde van de middag keren wij terug naar ons hotel om ons op te frissen.
Na een douche rijden we naar het centrum van Lovina. Hier gaan we met z'n vieren een hapje eten.
We zitten in een leuk en goedkoop restaurantje. Jolien besteld een Indonesische rijsttafel voor twee personen en deelt deze met haar vriendin.
De kaarten hebben we meegenomen en we spelen tijdens het wachten toepen.
De Indonesische rijsttafel is heel erg uitgebreid, we krijgen en kopje heldere groentesoep, een bak met gestoomde rijst, kipfilet in ketjap saus, kipsaté met pindasaus, een stukje tonijn, twee stokjes met vis, temphe en tofu, een gekookt ei en gewokte groente en rijst.We kunnen niet alles op, de mannen eten de laatste restjes op.
Ik heb geen ruimte meer voor een toetje, we slaan het gebak bij de Duitse bakker over.
Het eten heeft goed gesmaakt en we hebben een gezellige avond gehad.
We nemen afscheid van elkaar, misschien dat we elkaar weer zien. We beloven contact te houden.
Ik heb een leuke verjaardag gehad. Door alle verjaardagswensen die ik van mijn familie, vrienden en bekende heb gekregen voelde ik mij jarig en gelukkig.
Ik houd van jullie!

Reisgroeten,

Ro&Jo

  • 19 Augustus 2016 - 11:46

    Magda:

    Heel erg fijn dat je een mooie verjaardag hebt gehad jolien maar ik zeg altijd
    Je krijgt wat je verdient je bent een prachtig mens !!!
    Geniet samen van de laatste weken tot snel
    Groetjes Magda xxx

  • 19 Augustus 2016 - 19:17

    Florence:

    Altijd lekker een middag zwemmen al zeg ik het zelf haha !
    Heel leuk om samen te genieten, wat leuk dat Romano de lamer met vlaggen en ballonnen had versierd!
    Bisous bisous :)

  • 20 Augustus 2016 - 12:13

    Nancy:

    Aah leuke verrassing en klinkt als een topdagje! Je hebt het dan ook meer dan verdiend !
    xx

  • 20 Augustus 2016 - 15:23

    Wim Ventevogel:

    Hartelijk gefeliciteerd Jolien, met je verjaardag! Zo te horen heb je een hele leuke verjaardag gevierd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romano & Jolien

Wil de wereld rond reizen met mijn geliefde Jolien Schuilenburg.

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 33341

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 10 November 2016

Droomreis

Landen bezocht: